نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در یک نشست غیررسمی خطاب به کشورهای غربی گفت که اوکراین از سلاح‌های غربی علیه اهداف غیرنظامی استفاده می‌کند.

 اوکراین با سلاح‌های غربی غیرنظامیان را هدف می‌گیرد

«رودیون میروشنیک» ، نماینده روسیه در سازمان ملل با حضور در یک نشست غیررسمی شورای امنیت تاکید کرد که اوکراین از کل زرادخانه سلاح‌های ارسالی غرب در حمله به غیرنظامیان استفاده می‌کند.

این دیپلمات روس خطاب به کشورهای غربی گفت که نظامیان اوکراینی از طیف وسیعی از سلاح‌های غربی از جمله پهپادهای سوئدی و بمب‌های خوشه‌ای آمریکا گرفته تا سامانه‌های ومپایر جمهوری چک در حملات خود استفاده می‌کنند که بیشتر آنها علیه غیرنظامیان به کار گرفته می‌شود.

به گفته میروشنیک، تنها در هفت ماهه نخست سال جاری، نظامیان اوکراینی بیش از ۵۵هزار مهمات و سلاح‌های ارسال شده توسط غرب با کالیبرهای مختلف را برای حمله به غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در مناطق خط مقدم استفاده کرده اند که به کشته شدن بیش از ۲.۵ هزار نفر منجر شده است.

نیروهای اوکراینی سه شنبه گذشته با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و بخش‌های غربی منطقه کورسک را اشغال کردند. بعضی از منابع غیررسمی روسیه از غافلگیری نیروهای نظامی این کشور خبر دادند ولی روز گذشته وزارت دفاع این کشور از خسارات سنگین ارتش اوکراین گزارشی منتشر کرد.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود گفت که تخلیه مناطق مسکونی از ناحیه کراسنایا یاروگا به دلیل فعالیت دشمن در مرز آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات متعدد نیروهای اوکراینی را در هشت نقطه مختلف در منطقه کورسک دفع کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.